Namesto, da bi Kool Herc skladbe predvajal v celoti, je jamajško-ameriški DJ izoliral svoje instrumente (ali “break” oz. breakdown), med katerimi je opazil, da množica divja. Ker je bil ta del plošče tisti, ki je bil plesalcem najbolj všeč, je Herc izoliral break in ga podaljšal z menjavo med dvema ploščama. Ko se je na eni plošči break zaključeval, je na drugi plošči prevrtel na njegov začetek, kar mu je omogočilo, da je razmeroma kratek del glasbe razširil v “petminutno zanko besa”. To tehniko je poimenoval “The Merry-Go-Round” (= vrtiljak), saj naj bi šla ves čas naokoli brez ohlapnosti.
Plesalce je poimenoval ‘break boys’ (b-boys) in ‘break girls’ (b-girls), ples pa opisali kot ‘lomljenje’ (breaking). Zaradi specifične glasbe in gibov (powermovi, footwork, freezi), se ta ples razlikuje od vseh ostalih. V plesnih korakih in načinu premikanja pa je med drugim viden tudi vpliv salse, capoeire, merengue, rockinga in kung fuja.